حوزه علمیه مولود کعبه شهرستان جاسک

وبلاگ حوزه علمیه مولود کعبه (علیه السلام) شهرستان جاسک

حوزه علمیه مولود کعبه شهرستان جاسک

وبلاگ حوزه علمیه مولود کعبه (علیه السلام) شهرستان جاسک

حوزه علمیه مولود کعبه شهرستان جاسک
شما عزیزان می توانید با نظر هایتان این وب سایت را سر بلند کنید
با تشکر: حوزه علمیه (مهدیه) مولود کعبه شهرستان جاسک
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ دی ۹۶، ۲۲:۱۱ - ناشناس
    خوب
۲۸ دی ۹۶ ، ۱۸:۱۲

افتتاح حوزه علمیه جاسک

1حوزه علمیه مهدیه شهرستان جاسک، همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور معاون امور حوزه های علمیه سراسر کشور، امام جمعه بندرعباس و جمعی از مسؤولان به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکران نیوز؛حوزه علمیه مهدیه شهرستان جاسک با حضور  آیت الله عبدالکریم فرحانی معاون امور حوزه های علمیه سراسر کشور،آیت الله غلام علی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس، مهندس سعید جعفری معاون بنیاد برکت دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه های علمیه استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

آیت الله نعیم آبادی ، نماینده ولی فقیه در هرمزگان  با تبریک ایام الله دهه فجر و با ابراز خرسندی از بهره برداری این حوزه اظهار کرد: در دوران حکومت منحوث پهلوی،نه تنها هیچ حوزه ایی ساخته نشد بلکه در برخی جاها همچون دامغان که خود شاهد آن بودم حوزه علمیه را تبدیل به مدرسه کردند که با مخالفت صریح علمای دینی مواجه شده و جلوی این کار را گرفتند.

نعیم آبادی با بیان این نکته که امام راحل فرمودند:تمام مکتب ما مقصد ماست خاطرنشان کرد:در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی که اکنون در آستانه سی و هفتمین بهار پیروزی انقلاب هستیم هم برای شیعیان و هم برای برادران سنی حوزه های علمیه زیادی ساخته شد که این امر نشان میدهد حوزه های علمیه به عنوان کانون انسان سازی در این نظام  مورد توجه قرار دارند.

وی با اشاره به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی تاسیس حوزه های علیمه خوهران و توسعه حوزه های علمیه برادران است.

معاون امور حوزه های علمیه سراسر کشور در این مراسم با بیان اینکه قرآن،نعمت علم را از همه چیز بزرگتر جلوه میدهدو ما در اسلام در خصوص طلب علم هیچگونه محدودیتی نداریم، اظهار نمود:حوزه های علمیه محل بحث،سوال و جواب و کسب علم و دانش هستند در فضای وحدت و صمیمیمت و صفا.

آیت الله عبداکریم فرحانی تصریح کرد:ما بعنوان متولی حوزه علمیه تشیع،ارتباط خوبی با الازهر مصر برقرار کردیم و همینطور در تلاش هستیم که با واتیکان ارتباط مفیدی برقرار کنیم.

وی با اشاره به این جمله رهبری که فرمودند:حوزه،مادر نظام است.خاطرنشان کرد:علمای شیعه دکترین ولایت را طراحی کردند که بتوانند ولی فقیه تربیت کنند؛دکترین ولایت، دکترین حرکت و الفت است، دکترینی است که حماس سنی را جذب کرده و شخصی چون سید حسن نصرالله ،اهل کتاب را به این حوزه دعوت می کند.

مدیر حوزه های علمیه استان هرمزگان در ادامه مراسم گفت:همانطور که انقلاب و کشور مدیون حوزه علمیه است ،حوزه علمیه هم مدیون انقلاب است.

 

حجت الاسلام روح الله مختاری افزود:از برکات این نظام و انقلاب است که در هیچ فصلی از تاریخ سراغ نداشتیم که این قدر به حوزه علمیه ،کمک و توجه شود.

در ادامه  معاون امور زیر بنایی بنیاد برکت با تشریح حوزه علمیه مهدیه جاسک اظهار کرد: این حوزه با اعتباری بالغ 32میلیاردریال و ظرف مدت سه سال ساخته شد.

سعیدجعفری افزود: مجری ساخت این حوزه اداره کل نوسازی مدارس و هرمزگان بوده و در زمینی به مساحت2232متر مربع احداث گردید که شامل 775مترمربع فضای آموزشی و 1457 مترمربع خوابگاه می باشد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۸
محمد زارعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.